52-FS2024-0-Basic Principles of Consumer Behavior





Root number 52
Semester FS2024
Type of course Lecture
Allocation to subject Business Administration
Type of exam not defined
Title Basic Principles of Consumer Behavior
Description Für viele Marketingmassnahmen ist es wichtig zu verstehen, wie sich Konsumentinnen und Konsumenten verhalten. Die zentralen Fragen dieser Vorlesung behandeln folgende Fragen: Was motiviert Konsument:innen? Was nehmen Konsument:innen wahr? An was können sie sich erinnern? Welche Informationen verarbeiten sie? Wie treffen Sie Entscheidungen?

Wichtig: Anmeldung für die Veranstaltung in KSL ist erforderlich; Anmeldefrist: 28.02.2024
ILIAS-Link (Learning resource for course) Registrations are transmitted from CTS to ILIAS (no admission in ILIAS possible). ILIAS
Link to another web site
Lecturers Prof. Dr. Claude Mathias MessnerInstitute of Marketing and Management, Consumer Behavior 
ECTS 6
Recognition as optional course possible No
Grading 1 to 6
 
Dates Friday 08:30-10:00 Weekly
Friday 12/4/2024 08:30-10:00
 
Rooms Hörsaal 1 001, Engehalde, E8
 
Students please consult the detailed view for complete information on dates, rooms and planned podcasts.