|
Root number
|
9487 |
Semester
|
HS2024 |
Type of course
|
Lecture |
Allocation to subject
|
Business Administration |
Type of exam
|
Written exam |
Title |
Marketing Research |
Description |
Je besser Sie im Marketing die Eigenschaften und Bedürfnisse Ihrer Kundschaft kennen, desto erfolgreicher können Sie Ihre Produkte vermarkten. Das übergeordnete Ziel dieser Veranstaltung ist es daher, das nötige Rüstzeug zu lernen, um selbst eine Marktsegmentierung durchzuführen. Daran orientieren sich die Inhalte und methodischen Schwerpunkte. Insbesondere werden wir uns damit beschäftigen, wie man Fragebögen konstruiert, Daten aufbereitet Experimente durchführt und mit der Statistik-Software R auswertet. |
ILIAS-Link (Learning resource for course)
|
Registrations are transmitted from CTS to ILIAS (no admission in ILIAS possible).
ILIAS
|
Link to another web site
|
|
Lecturers |
Prof. Dr.
Michael Schulte-Mecklenbeck, Institute of Marketing and Management, Consumer Behavior ✉
|
ECTS
|
6 |
Recognition as optional course possible
|
No |
Grading
|
1 to 6 |
|
Dates |
Thursday 09:15-12:00 Weekly
|
|
Thursday 5/12/2024 18:15-20:15
|
|
Wednesday 12/2/2025 15:00-17:00
|
|
Rooms |
Hörsaal 2 002, Engehalde, E8
|
External rooms |
HG, 201
|
|
Students please consult the detailed view for complete information on dates, rooms and planned podcasts. |