9487-HS2024-0-Marketing Research





Root number 9487
Semester HS2024
Type of course Lecture
Allocation to subject Business Administration
Type of exam Written exam
Title Marketing Research
Description Je besser Sie im Marketing die Eigenschaften und Bedürfnisse Ihrer Kundschaft kennen, desto erfolgreicher können Sie Ihre Produkte vermarkten. Das übergeordnete Ziel dieser Veranstaltung ist es daher, das nötige Rüstzeug zu lernen, um selbst eine Marktsegmentierung durchzuführen. Daran orientieren sich die Inhalte und methodischen Schwerpunkte. Insbesondere werden wir uns damit beschäftigen, wie man Fragebögen konstruiert, Daten aufbereitet Experimente durchführt und mit der Statistik-Software R auswertet.
ILIAS-Link (Learning resource for course) Registrations are transmitted from CTS to ILIAS (no admission in ILIAS possible). ILIAS
Link to another web site
Lecturers Prof. Dr. Michael Schulte-MecklenbeckInstitute of Marketing and Management, Consumer Behavior 
ECTS 6
Recognition as optional course possible No
Grading 1 to 6
 
Dates Thursday 09:15-12:00 Weekly
Thursday 5/12/2024 18:15-20:15
Wednesday 12/2/2025 15:00-17:00
 
Rooms Hörsaal 2 002, Engehalde, E8
External rooms HG, 201
 
Students please consult the detailed view for complete information on dates, rooms and planned podcasts.